Art Journaling


Wat ik zo leuk vind aan collages maken,
is dat het echt een beroep doet op je creativiteit...
geen kant en klare pakketjes, geen op elkaar afgestemde papiertjes...
gewoon met wat je voorhanden hebt aan de slag.

Nou moet ik wel zeggen dat ik al jaren kaartjes maak,
dus daardoor wel meer materiaal in huis hebt dan doorsnee
en sinds ik geruime tijd veel actiever met mijn journal bezig ben,
 mooie plaatjes en papiertjes bewaar ;-)

Hoe leuk is het dan dat 
op een gegeven moment allemaal bij elkaar komt in een collage?

Wil ik bij mijn andere hobby HAKEN, vooral iets bruikbaars maken,
daar heb ik bij collages maken, helemaal geen last van...
Het lekker bezig zijn met papier vind ik een fijne,
ontspannende bezigheid.
Het maakproces zelf staat dus veel centraler dan het eindresultaat!
Bijzonder om zo te ervaren, als je, zoals ik, altijd gewend bent
om iets zelfgemaakts, daadwerkelijk te gebruiken.

Sinds kort maak ik ook collages in een speciaal art journal.
Deze kon ik overnemen van een andere hobbyiste...
In eerste instantie om voorbeelden voor mijn workshop
in te maken, uit te proberen. Daarmee hoop ik anderen weer te inspireren.
Dus een beetje nuttig en bruikbaar is het wel ;-)
Maar ik word er zelf heel blij van als ik het doorblader
en dat blije gevoel kunnen we deze dagen wel gebruiken...


Reacties

Populaire posts van deze blog

December zelfgemaakte scheurkalender!

de zelfgemaakte scheurkalender

Weer een zelfgemaakte scheurkalender.....