Opdrachtenpost ZIN

Sanne van de 'zelfgemaaktescheurkalender' had in oktober weer een opdrachtenpost georganiseerd; kort gezegd 7 dagen lang spelen met taal en papier met dit keer met als thema ZIN. Ik had me opgegeven en kreeg elke dag een mail in de box met een creatieve opdracht, het moest in zwart/wit en op het van de kalender bekende A6 formaat. Zo werd de inbox een week lang een ZINbox.

The day before... de focus was er en het was dat ik net bij een vriendin koffie gedronken had... ze hebben bij ZIN (Geerstraat Kampen) naast heerlijke koffie erg lekkere cocoskoeken ;-)

Opdracht 1 veel zin maken; collages maken met een zin-woord er bij... ik ging los; 



opdracht 2; er-op-uit-zin; maak iets groots klein; dat vertaalde ik naar voorpret

opdracht 3; een zin voor buiten; maak een mini poster A6 formaat als tegengeluid voor al de schreeuwerige boodschappen en reclames die ons 24/7 bereiken...

&
okay niet helemaal zwart wit deze, maar deze afbeelding uit VT Wonen 
(daar staat heel veel zwart/wit in) paste er voor mij precies bij

opdracht 4; we zijn zo vol zin; uit alle zin van de deelneemers kon je kiezen wat je aanspreek: voor mij was dat de herfst...


opdracht 5; maak onzinnen; maak van een bestaande tekst een nieuwe (on)zin..


opdracht 6; spelen zonder piloot; doe eens iets niet op de automatische piloot.                                            & opdracht 7; laat je ZINnen zien; gebruik je zintuigen. Die twee vond ik best lastig, maar maandagochtend combineerde ik ze; ik ging niet op m'n sloffen, maar op blote voeten naar buiten; via de trap, tegels de tuin in en plukte wat van de laatste cosmea...


Was weer erg leuk om te doen, het doet echt een beroep op je creativiteit.
En voor mij is het echt out of the box; op een andere manier bezig zijn met papier in combinatie met taal.
met als extra opdracht dat in zwart/wit te doen , terwijl ikzelf altijd kies voor kleur.
Voor mij is elke dag een opdracht wat te kort op elkaar; op volle (werk-)dagen had ik voor mijn gevoel
te weinig tijd om de opdrachten goed uit te werken, mijn creatieve brein houdt van broeden ;-)
maar het mocht de pret niet drukken!

Sanne maakte een heuse ZIN scheurkalender 2023; kijk hier voor meer informatie!




Reacties

  1. Heel leuk om te lezen hoe je het ervaren hebt, en te zien wat je gemaakt hebt. Het is inderdaad wel rap, zeven dagen achter elkaar. Bij de grote post heb je steeds een maand om te broeden. Misschien maak ik ook nog eens een weekend serie, dat je een tijdje elke vrijdag een opdracht krijgt en dan een week hebt om te broeden. Bedankt voor het idee :).

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

December zelfgemaakte scheurkalender!

de zelfgemaakte scheurkalender

Weer een zelfgemaakte scheurkalender.....