Theecember en de zelfgemaaktescheurkalender (s)....

Bij de Facebookgroep Flow Paper Lovers zag ik april/mei dit jaar de opdrachtenpost 'vogelen'  van de zelfgemaakte scheurkalender voorbijkomen en zo ontdekte ik.... de zelfgemaakte scheurkalender :-)      Niet alleen was de opdrachtenpost leuk om te doen, ik besloot voor de trouwdag van dochter en schoonzoon een zelfgemaakte scheurkalender te maken (hier lees je er alles over). Dat was niet alleen superleuk om te maken; het bruidspaar is en was er heel blij mee! Wat een origineel, gezamenlijk cadeau is het geworden.

De zelfgemaakte scheurkalender bleek voor mij dé papier-ontdekking van dit jaar! Want naast de kalender in wording voor het bruidspaar, begon ik ook met het verzamelen van papier voor een eigen exemplaar. Keek ik altijd al met papierogen, nu ook op A6 formaat;-) Want zie ik ergens een leuke, passende afbeelding (in tijdschrift of folder of tussen m'n knutselspullen) : ik scan gelijk het A6 formaat👀.          En uiteraard begon ik met volgen van dezelfgemaaktescheurkalender op social media. En toen kwam Sanne met theecember; alleen van de originele titel werd ik al blij; een soort adventskalender met elke dag een zakje thee. 

de theecember kalender van Sanne!

Ik maakte er 3; onder andere eentje voor een vriendin, die begin december jarig is en van wie ik poos terug een geweldige stapel mooi scrappapier had gekregen (van die grote vierkante vellen). Dat kon ik goed gebruiken voor m'n ephemera papier pakketjes én ook voor deze kalenders.

daarnaast hergebruikte ik wat oude kerstkaarten en knipte fijne plaatjes uit tijdschriften
en kocht thee, want ik wilde er elke dag een ander theetje bij hebben.

work in progress...
                                                                    de voorkant

theezakje met paperclip bevestigd

theezakje; geniet, ge-niet ;-)

met dubbelzijdig plakband

                                                            zijaanzicht :-)


1 januari; de beste wensen!
ongelopen vintage nieuwjaarskaart

Bij de zelfgemaakte scheurkalender bestelde ik datumstickers, aftelstickers en ringen.
Al gebruikte ik niet de grote ringen, ik vond de kleinere mooier en fijner zitten.
De grote gaan wel weer van pas komen ;-)
En ondertussen genieten de ontvangers elke dag van de kalender en een lekker kopje thee!






Reacties

Populaire posts van deze blog

December zelfgemaakte scheurkalender!

de zelfgemaakte scheurkalender

Weer een zelfgemaakte scheurkalender.....